- News
Datalab voor toerisme gelanceerd door Saudi Tourism Authority en Visa
Het Tourism Data Lab onderstreept het doel om de Saudische economie te diversifiëren, weg van olie, en toerisme te gebruiken om duurzaamheid te stimuleren.
Artikel Samenvatting:
- De Saudi Tourism Authority (STA) en Visa zijn een samenwerking aangegaan om de Tourism Data and Campaigns Management Hub te ontwikkelen.
- Via het project kunnen Saoedische autoriteiten op feiten gebaseerde inzichten genereren die hen kunnen helpen bij het ontwikkelen van campagnes en andere aanbiedingen voor specifieke toeristen.
- Het Tourism Data Lab onderstreept de overkoepelende doelstelling van Saoedi-Arabië om niet langer afhankelijk te zijn van de olierijkdom en toerisme te gebruiken als een belangrijke motor voor duurzaamheid en het stimuleren van de economie.
De Saudische autoriteit voor toerisme samengewerkt met Visa om de allereerste Hub voor toerismegegevens en campagnebeheer op te zetten. met Visa om de allereerste Tourism Data and Campaigns Management Hub op te zetten.
Volgens een persverklaring is hun samenwerking de eerste in zijn soort in de regio Midden-Oosten.
Het doel is om Saoedi-Arabië te promoten als een toonaangevende toeristische bestemming door het gegevensbeheer te stroomlijnen.
Daarnaast zal de samenwerking ook helpen om de campagne-inspanningen te verbeteren en de algehele ervaring van toeristen in het koninkrijk te stimuleren.
Wat het Tourism Data Lab biedt
De oprichting van het Tourism Data Lab onderstreept het bredere doel van Saoedi-Arabië om zijn economie te diversifiëren en verder te kijken dan de olierijkdom.
Het ondersteunt ook grotendeels het ambitieuze doel van het koninkrijk om tegen 2030 jaarlijks 150 miljoen bezoekers te verwelkomen.
Daarnaast hoopt de Saoedische regering de bijdrage van de toeristische sector aan de economie te verhogen van zes naar tien procent.
Dit alles draagt bij aan de doelstelling van Saoedi-Arabië om toerisme te gebruiken als een belangrijke motor voor duurzaamheid en economische groei.
Alleen al in de eerste helft van 2024 zullen toeristen spent USD 40 miljard uit.
Enkele van de mogelijkheden van het project zijn het verkrijgen van diepgaande, datagestuurde inzichten om toeristische trends beter te begrijpen.
Op deze manier kunnen Saoedische toeristische autoriteiten betere keuzes maken bij het ontwikkelen van nieuwe campagnes en initiatieven voor bepaalde toeristische profielen.
Bovendien zal de Tourism Data and Campaigns Management Hub de typische reisroutes en het uitgavengedrag van toeristen analyseren.
Door het identificeren van piekreistijden kunnen Saoedische autoriteiten dieper duiken in gegevens achter seizoensgebonden trends.
Ze kunnen toeristen ook profileren op basis van hun demografische gegevens en voorkeuren.
Op feiten gebaseerde inzichten verschaffen aan de Saudi Tourism Authority
Abdulkarim Aldarwish, President van de Saudi Tourism Authority van het Midden-Oosten en Afrika, merkte op: “Onze samenwerking met Visa onderstreept de toewijding van de Saudi Tourism Authority om de toerist centraal te stellen bij alles wat we doen en op feiten gebaseerde inzichten te gebruiken om de wensen van bezoekers beter te begrijpen.”
Daarnaast merkte Aldarwish op dat de Tourism Data and Campaigns Management Hub nog meer toeristen uit de regio zal aantrekken.
“Door gegevens uit te wisselen en te analyseren en producten en promotiepakketten op maat aan te bieden, willen we de toeristische ervaring aanzienlijk verbeteren en meer bezoekers uit belangrijke regionale markten aantrekken,” voegde hij eraan toe.
Ali Bailoun, regionaal general manager van Visa voor Saoedi-Arabië, Bahrein en Oman, zei ondertussen: “Saoedi-Arabië is hard op weg zich te ontwikkelen tot een toeristische hub voor vrijetijdsbesteding en zakenreizen, met verrijkende ervaringen die bezoekers te wachten staan. De sector is ook een belangrijke pijler in de economische diversificatie van Saoedi-Arabië Vision 2030 en het creëren van banen. “We zijn daarom verheugd om samen met STA het eerste Tourism Data Lab in Saoedi-Arabië te lanceren, dat de inspanningen van onze lokale partners en klanten zal verrijken om de toeristische ervaring van bezoekers aan Saoedi-Arabië te verbeteren en de toeristische ambities van de overheid te ondersteunen”, voegde hij eraan toe. Foto door Kemo Sahab op Unsplash